dissabte, 18 de gener del 2020

Unitats de tren dièsel-hidràulica, sèrie 61 del SFM.

SFM - Serveis Ferroviaris de Mallorca.

SFM - 61-34 + 61-35, Estació de Sa Pobla
Aquesta sèrie d'automotors tenia com objecta la de substituir a l'obsolet material rodant que va heretar SFM de Ferrocarrils de Via Estreta (FEVE).

Les primeres unitats de la sèrie 61 va arribar a l'illa en l'any 1995. Aquesta sèrie va constituir la base dels serveis de SFM, únic tipus d'automotors parc mòbil durant més d'una dècada. L'electrificació de les línies, va deixar la sèrie en situació excedentària. Alguns automotors han estat venuts a l'estranger.

SFM - 61-17+61-18
Característiques tècniques:

Sèrie: 61
Tipus: DMU-2 / DMU-3
Composició: Mc-Mc / Mc-R-Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 44
Remolcs construïts: 6
Numeració: 61-01 a 61-46
Numeració remolcs: 62-01 a 62-06
Any de construcció: 1994 a 2003
Any retirat servei: 2019
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel-hidràulica.
Motors: 2 X Cumins NTA-855-A.
Potencia total: 620 kW
Transmissió: 2 x Voith T-211-rzz
Diàmetre rodes: 860 mm
Longitud total entre topalls: 31.000 mm (M+M) /46.500 mm (M+R+M)
Amplada: 2.500 mm
Alçada: 3700 mm
Pes total: 63,5 tm (M-M)
Velocitat: 110 km/h
Acceleració de 0-100 km/h: 1,1 m/s²
Seients 2a classe: 96 / 144
Construïdes per: CAF
Portes per cotxe: Dos dobles a cada costat
Fre pneumàtic: Aire comprimit
Enganxall: Scharfenberg
Comandament múltiple: 3 unitats

SFM - 61-38+61-37

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada