NORTE - Companyia dels Camins de Ferro del Nord d'Espanya.
RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.
Renfe - 27-008-1, Miranda de Ebro (Postal) |
La sèrie 275 de Renfe originalment 7500 de Norte. En l'any 1934 i vist els bons resultats de les locomotores de la sèrie 7200, la companyia Norte va engegar un concurs per adjudicar la construcció de 12 potents locomotores elèctriques. Aquest concurs va sé adjudicat a CAF per a la part mecànica i la Sociedad Española de Electricidad Brown Boveri i Sociedad Española Oerlikon, per a la part elèctrica.
Aquest projecta basat en la sèrie 7200, va quedar parat tot just s'havia començat la construcció d'aquestes locomotores, per la Guerra Civil. Són posades en servei ja en temps de RENFE, les primeres 7501 i 7502 es van posar en servei en l'any 1944.
Una unitat d'aquesta sèrie està exposada al Museu del Ferrocarril de Delicias, Madrid (275-007-3).
Renfe - 275-007-3, Museu del Ferrocarril de Delicias, Madrid |
Característiques tècniques:
Sèrie: 275
Antiga sèrie: 7500 «cocodril»
Tipus: LE
Rodament: 2'Co Co2'
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 1
Unitats construïdes: 12
Numeració: 7501 a 7512
Numeració UIC: 275-001-6 a 275-012-3
Any de construcció: 1934 a 1945
Any de posada en servei: 1944 i 1945
Any de retirada servei: 1976
Amplada carril: 1668 (1674) mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 2.557 kW
Esforç de tracció: 143 kN
Motors: 6 X BBC
Transmissió: BBC Buchli
Diàmetre rodes tractores: 1.560 mm
Diàmetre rodes portants: 860 mm.
Longitud total entre topalls: 24.000 mm
Amplada: 3.150 mm
Alçada: 3.750 mm
Pes total: 147 tm.
Pes eix motor: 17 tm.
Pes eix portant. 11,2 tm.
Pantògraf: BBC
Velocitat: 110 km/h
Construïdes per: CAF, Brown Boveri i Oerlikon
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada