dimarts, 31 d’agost del 2021

Locomotores elèctriques, sèrie 289.1 de RENFE.

RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

Renfe - 289-106-7
Aquesta subsèrie prové de la transformació de locomotores antigues de la sèrie 289 i equivalent a dues locomotores unides en comandament múltiple, però a l'ésser l'acoblament definitiu les cabines enfrontades s'han eliminat i s'han afegit en aquest espai elements que en la sèrie original es trobaven en les cabines frontals, per a major comoditat dels maquinistes.

En l'apartat mecànic/elèctric, s'ha suprimit els elements de la presa de corrent a 1.500 V=, la transmissió a passat a ser monoreductora, millores en les cabines de conducció com instal·lació d'aire a condicionat, nous tabliers de conducció, llunes blindades i millor insonorització de les cabines.

RENFE - 289-102-6, (San. Sadurní)
Característiques tècniques:

Sèrie: 289.1»Tandem»
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'+Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitats reconstruïdes: 9 (18 locomotores originalment)
Numeració UIC: 289-101-8 a 289-109-1
Any de reconstrucció: 1999 a 2002
Any de retirada servei: 2018
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 3000 V=
Potencia: 5.270 kW
Motors: 4 X MB-3200-B (motors dobles)
Transmissió: Mono-reductora.
Diàmetre rodes: 1.250 mm
Longitud total entre topalls: 35.600 mm
Amplada: 3.126 mm
Alçada: 4.260 mm
Pes per eix: 21 tm.
Pes total: 168 tm.
Velocitat: 100 km/h
Reconstruïdes per: Renfe TCR de Villaverde (UNE de Mantenimiento Integral de Trenes)
Sistemes de seguretat: ASFA, «home mort» i tren-terra.
Nota: Tres unitats venudes Go Transport Servicios.

Renfe - 289, (Izarra - Postal)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada