El tramvia de Sóller al Port de Sóller es pot
considerar com una prolongació de la línia del ferrocarril de Palma a Sóller.
El
traçat de la línia s'inicia a l'estació de Sóller, en aquesta estació hi ha el
dipòsit de tramvies i les vies de connexió amb la línia de ferrocarril.
La primera parada del tramvia esta situada
davant de l'edifici de viatgers de l'estació del ferrocarril.
El principi, la línia discorre per l'interior
del nucli urbà de la ciutat de Sóller amb plataforma compartida amb el trànsit
rodat. Al sortir de la població la línia
discorre entre cases i horts sobre plataforma ferroviària: amb balast i
travesses de fusta.
L'única obra de fabrica important es un pont
metàl·lic de 20 metres construït per la Maquinista Terrestre y Marítima (MTM),
que salva el Torrent Major, a la sortida de Can Guida.
Les parades i baixadors son: Sóller Estació,
Mercat, Can Guida, Can Reus, L'Horta, Monument, Can Llimó, Ca n'Ahir, Es Cruce,
Roca Roja, Es Control, Sa Torre, S' Esplèndid, Ses Palmeres, S'Eden, Can Géneros,
Port de Sóller/Marisol. Antigament la
línia seguia fins a la parada de La
Pagesa i entrava dins el recinte de la base naval.
Els punts de creuament estan situats: Sóller Estació, Can Guida, Es Cruce, Sa
Cimentera i Port de Sóller/Marisol.
Característiques de la línia
Data inauguració: 11 d'octubre de 1913
Estació de Sóller: 56 msnm.
Estació Port de Sóller: 055 msnm.
Longitud: 4,868 km
Via: Única
Amplada via: 914 mm
Electrificació: 600 V=
Numero ponts: 1
Numero túnels: 0
Característiques Tramvies
Sèrie: "Sóller"
Rodament: B
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 3
Unitat construïdes: 3
Numeració: 1 a 3
Any de construcció: 1913
Reformats l'any: 1996 i 1997
Amplada carril: 914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 600 V=
Potencia: 70 kW
Motor: 2 X DC 17/18 (Siemens-Schuckert,
Cornellà)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls: 7.900 mm
Pes: 9 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients: 18
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformats: FS
Sèrie: "Bilbao 350"
Rodament: B
Composició: EMU-1
Unitats: 1
Unitats en servei: 0 (retornat a
la ciutat de Bilbao)
Numeració: 4
Any de construcció: 1924
Reformats l'any: 1958
Amplada carril: 914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 600 V=
Potencia: 72 kW
Motor: 2 X Ib. B30 (AEG/Thompson
Houston)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls: 7.600 mm
Pes: 8 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients: 18
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformat: CAF/FS
Sèrie: "Carris 700"
Rodament: B
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 7
Numeració: 20, 21, 22, 23, 24,
25 i 26
(ex:,710, 716, 718, 725, 727, 729 i 734)
Any de construcció: 1931 a 1939
Reformats l'any: 1997 a 1999
Amplada carril: 914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 600 V=
Potencia: 66 kW
Motor: 2 X MV 115 (Maley &
Taunton)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls: 8.360 mm
Pes: 8,5 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients: 24
Fabricats per: Maley &
Taunton / CCFL
Reformat: FS
Sèrie: "Carris 300"
Rodament: Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 1
Numeració: 334
Any de construcció: 1906
Amplada carril: 914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 600 V=
Potencia: 37,2 kW
Motor: 2 X GE K10 (General
Electric)
Truck: Brill 22 E
Longitud entre topalls: 11.578
mm
Pes: 13,5 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients: 40
Fabricats per: J.G.Brill Co.
Sèrie: "Carris 800"
Rodament: Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 1
Numeració: 807
Any de construcció: 1943
Amplada carril: 914 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 600 V=
Potencia: 74,4 kW
Motor: 2 X DB 1 K33 (General
Electric)
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls: 11.580
mm
Pes: 10,730 Tm
Velocitat: 25 km/h
Seients: 36
Fabricats per: Maley &
Taunton
Característiques cotxes viatgers
Classe: "Sóller"
Unitats: 2
Numeració: 5 i 6
Construïdes L'any: 1913
Reformats l'any: 1996
Rodament: 1'1'
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls: 7.900 mm.
Pes: 6 Tm.
Seients: 18
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformat: FS
Classe: "Bilbao 350"
Unitats: 1
Unitats en Servei: 0
Numeració: 7
Construïdes L'any: 1924
Reformats l'any: 1958/1959
Rodament: 1'1'
Truck: Brill 21 E
Longitud entre topalls: 7.600 mm.
Pes: 5 Tm.
Seients: 18
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformat: CAF/FS
Classe: "Palma"
Unitats: 4
Numeració: 8, 9, 10 i 11
Construïdes L'any: 1890
Reformats l'any: 1952 i 1953
Rodament: 1'1'
Longitud entre topalls: 7.040 mm.
Pes: 5 Tm.
Seients: 24
Fabricats per: Carde y Escoriaza
Reformats: FS
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada