De bon mati en la estació de La Tor de Querol
(Latour-de-Querol / Enveig), m'entrés esperem l'hora de sortida (08.26) arriba el tren nocturn de Paris via
Tolosa de Llangedoc (Intercitiés de Nuit) amb un petit retràs de 20 minuts
sobre l'hora establerta (07:51).
L'Estació de La Tor de Querol es excepcional ja que te tres amples: mètric, internacional i ample estès.
De principi el tren va bastant buit.
Estació de la Guingueta d'Ix (Bourg-Madame).
Estació de Sallagosa (Saillagouse).
A mida que anem passen estacions el tren es va
omplenant.
Desprès de haver passat Font-romeu, Odelló i Viá (Font-Romeu-Odeillo-Via) es passa per el Coll de la Perxa (col de la
Perche), punt mes alt de la línia 1.592 msnm).
Al arribar a Montlluís - La Cabanassa (Mont-Louis-la-Cabanasse),en el tren ja no i cap ningú mes.
Al arribar a Montlluís - La Cabanassa (Mont-Louis-la-Cabanasse),en el tren ja no i cap ningú mes.
A la sortida de l'estació de Montlluís en direcció a Vilafranca, es troba situat el viaducte de La Cabanassa.
El magnífic pont suspès de Gisclard es troba entre els baixadors de Les Planès (Planès) i el de Sautó (Sauto).
Estació de Fontpedrosa - Banys de Sant Tomàs (Fontpédrouse-St-Thomas-les-Bains).
Ens anem creuant amb els trens que fans la ruta al inrevés.
Entre les estacions de Fontpedrosa i la de Toés-Carançà, esta situat el magnífic viaducte de Sejourné.
Estació d'Oleta - Banys de Canavelles (Olette-Canaveilles-les-Bains).
Ja es casi el migdia (11:50) quan s'arriba a Vilafranca de Conflent-Banys de Vernet-Fullà (Vilefranche-Vernet-les-Bains-Fuilla).
Ara toca dinar, mes tard visitar la fortalesa de Fort Libèria, es aconsellable pujar amb la "navette", ja que estem al mes d'agost, migdia i desprès de haver dinat. Una vegada visitat el Fort, es recomanable l'experiència (si els genolls o resisteixen) de baixar els 734 esglaons del túnel que per dins la muntanya ens baixarà de nou a Vilafranca. Encara ens donarà temps per donar un vol per aquest bonic poble amullerat i prendre el tren de tornada que surt a les 17:35.
Aquesta estació, Vilafranca de Conflent, te dos amples de via: mètric i internacional i acull els tallers del Tren Groc. En aquesta estació comença la via d'ampla internacional fins a Perpinyà.
A l'estació de Vilafranca a aquesta hora ja una unitat Z2 preparada per prendre viatge cap a Perpinyà.
El viatge al fem com a l'anada en el vago descobert, però en arribar a Montlluís, la falta de llum solar i l'alçada (1.510 msnm) ens fa canviar al cotxe automotor i acabar el recorregut a cover, arribem a La Tor de Querol a les 20:38 hores. En aquesta estació trobem dos unitats ZGC que i pernocten.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada