Avui començo una sèrie entrades sobres els autobusos de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana.
Sèrie 1300 de TMB (Transports Municipals de Barcelona)
Aquesta sèrie està formada per diverses subsèries.
La primera subsèrie d'autobusos són IVECO GNC amb carrosseria Castrosua CS 40 City amb motor 18649-21, aquesta subsèrie està formada per 35 cotxes (1300 a 1334) i es van incorporar a la flota de TMB durant els anys 2001 i 2002.
La segona subsèrie està formada per autobusos Irisbus (IVECO) GNC City-class amb motor 49112-27, aquesta subsèrie està formada 20 cotxes (1335 a 1354) i es van incorporar a la flota de TMB l'any 2005.
La tercera subsèrie està formada per diversos cotxes modificats de les subsèries anteriors. El 31 de març del 2011, TMB i Gas Natural Fenosa van presentar un nou prototip d'autobús híbrid amb motors elèctrics i de gas natural, era el cotxe 1365 en el qual se li va adaptar un motor elèctric per convertir-lo en híbrid. Els aparells són molt aparatosos a la vista, ja que tenen en el sostre un gran ultracaps, que permet emmagatzemar l'electricitat generada pel motor de GNC (Gas Natural Comprimit) i el generat en les frenades. A més estan dotats d'un sistema start-stop que permet parar al motor automàticament en les parades.
Sèrie 1400 de TMB (Transports Municipals de Barcelona)
Aquesta sèrie d'autobusos són Irisbus (IVECO) GNC amb carrosseria Castrosua Citelis City Versus, aquesta sèrie està formada per 35 cotxes (1400 a 1434) i es van incorporar a la flota de TMB durant els anys 2011 i 2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada