J.Miquel |
El 8 d'octubre de l'any 1964 el Ferrocarril de La Robla contracta amb General Electric dels Estats Units, el subministrament de deu màquines del tipus U-10B amb motor Caterpillar 398B.
Quan l'empresa, Ferrocarril de La Robla passa a les mans de FEVE, en l'any 1972, amb tot el seu parc motor, entre aquest les locomotores 1500, que canvia la seva numeració primària 501-510 a 1501-1510.
En l'any 1974, són construïdes per Babcock & Wilcox de Sestao, pel Ferrocarril del Tajuña, cinc locomotores del model U-11B, sota llicència General Electric, però amb el motor francès Pielstick. La seva numeració va ser 1401 a 1405. Lluïen en color vermell.
En quedar sense servei en el Ferrocarril del Tajuña, les cinc locomotores són adquirides per FEVE en l'any 2000, van ser motoritzades amb un Caterpillar 3512, i van ser renumerades dins la sèrie 1500 amb els números 1511 a 1515.
Aquestes cinc locomotores van ser venudes als Ferrocarrils Argentins en l'any 2010.
En un principi van portar els colors: groc amb franges negres, després van lluir els colors gris clar amb les franges groga i vermella, més tard reben els colors blanc i groc.
J.Miquel |
Del nubol |
Treneando |
Característiques tècniques:
Sèrie: 1500
Tipus: LDE
Numeració: 1501 a 1515
Rodament: Bo'Bo'
Construïdes: 15
Any de construcció: 1964 a 1965 i 1974
Any de posada en servei: 1965
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Motor: 1 X Cartepillar 3512-65Z
Generador: GE 5CT 601-C1
Motors de tracció: 4 X GE-761
Longitud entre topalls: 11329 mm
Pes: 58 tm.
Potencia: 956 kW
Velocitat: 80 km/h
Sistema de seguretat: ASFA
Fabricada per: General Electric i Babcock & Wilcox
Model: U-10B i U-11B
Números de fàbrica: 35081 a 35090 i 1115 a 1119
Del nubol |
Otras formidables e inolvidables diesel de via metrica,con excelente resultado.Personalmente como mas me gustaban era con el color de origen,amarillo con franjas negras,de niño siempre me fascinaban por encontrarlas tan diferentes a las azules de Feve que yo estaba tan acostumbrado a ver,como por ejemplo las Alsthom 1000,los automotores Man,luego,con los cambios de libreas corporativas,creo que perdieron un poco de atractivo visual (para gustos,claro esta).Siempre las recuerdo en doble traccion,principalmente,a su paso por Mataporquera,con los vagones de carbon procedentes de Leon con destino a Guardo,aquellas rugientes diesel amarillas...
ResponEliminaGracias por tu comentario.
Elimina