diumenge, 17 de juliol del 2016

Automotors elèctrics sèrie MaFvh (MAB) de EuskoTren.



El primer ferrocarril de via mètrica que es va inaugurar amb tracció elèctrica a Espanya a 1.500 v, va estar el Ferrocarril de Zumarraga a Zumaia, que creua la zona de muntanyes de Urola en Guipúscoa.

La inauguració es va realitzar el 22 de febrer de l'any 1926 i el 2 de febrer de l'any 1988 es va clausurar definitivament.

Per cobrir el servei, la Companyia va comprar set automotors per passatgers i tres furgons automotors per a mercaderies.

Aquest material va ser fabricat per Carde y Escoriaza de Saragossa, sent tota la caixa de fusta.

P.Bailarda
P.Bailarda

Característiques tècniques:

Sèrie: MaFvh (MAB)
Tipus: EMU-1
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitats construïdes: 10 (7 + 3)
Unitats preservades: 1
Numeració: 1 a 7 i 11 a 13
Any de construcció: 1928
Any retirat servei: 1988
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=.
Potencia: 320,5 kW
Motors: 4 x Siemens-AEG
Longitud total entre topalls: 16.250 mm
Pes total: 32,8 tm
Velocitat: 60 km/h
Seients 2a classe: 30
Construïdes per: Siemens-AEG, Carde y Escoriaza
Notes:
En l'any 1990 es van transformar dues unitats d'aquesta sèrie (la 2 i la 13) i van ser utilitzats en un servei de tramvia entre Lutxana i Sondika.
Després van ser utilitzats per a serveis interns de manteniment.
El Museu Basc de Ferrocarrils té una unitat preservada.

Del nuvol


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada