El diumenge 15 de
setembre de 2019, a les 21.00 hores, el Funicular del Tibidabo va
realitzar l'últim viatge dels que seria la tercera etapa d'aquesta
mitja de transport.
Ara queda al davant
un any d'obres per actualitzar-lo.
Funicular Tibidabo 1r etapa 1901-1922 |
Funicular Tibidabo 2a etapa 1922-1957 |
FunicularTibidabo retirada vehicles 2a etapa 1957 |
Funicular Tibidabo instal.lació nous vehicles 3r etapa 1958-2019 |
Característiques tècniques (3a etapa):
Tipus: Funicular
clàssic.
Data d'inauguració:
1901
Renovat en els anys:
1922 i 1958
Estació inferior:
Plaça del Dr. Andreu (223,5 msnm).
Estació superior:
Plaça del Tibidabo (501,8 msnm).
Ampla de via: 1.000
mm.
Longitud: 1.152,5 m.
Desnivell: 275,4 m.
El pendent màxim
és: 25,7%.
Motorització:
Elèctrica, situada en l'estació superior.
Motor: 2 X Siemens
Potencia: 93,1 kW +
242,71 kW
Cable tractor: 38 mm
Carrega ruptura: 103
tm.
Velocitat: 4,1
m/seg.
Vehicles: 4 (2+2)
Longitud entre
topalls (dos cotxes): 20.912 mm
Pes (conjunt dos
cotxes): 9,2 tm.
Passatgers: 226 + 1
per conjunt de dos cotxes.
Fabricat: Von Roll
Vehicles construïts
per: Macosa
Nou Funicular Tibidabo, 2020 "La Cuca de Llum" |
Amb motiu de la
posada del funicular (3a etapa), es va realitzar un concurs de
dibuixos, any 1957/1958, en el que es va regalar un carnet de "Amigo
del Tibidabo" a tots els nens del barri de Sant Gervasi (no
recordo si de tot Barcelona), que hi participaren, que donava dret a
pujar i baixar amb el funicular i a gaudir de totes les atraccions
del Parc, durant tots els diumenges d'un any.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada