TMB – Transports Metropolitans de Barcelona.
En l'any 1966, TMB va convocar un concurs per comprar de 50 unitats de tren formades per dos cotxes motors, Va estar guanyadora la proposta presentada per les firmes catalanes Maquinista Terrestre y Marítima (MTM) i Macosa, amb el suport tècnic de les constructores estrangeres Maschinenfabrik Augsburg Nümberg AG, (MAN) i Brown Bobery et Cie (BBC). Aquestes unitats eren similars als cotxes dels Metros de Munic i Nuremberg, construïts per aquella època i per les mateixes empreses.
Els 10 primers cotxes motors de la sèrie van ser construïts a Alemanya i Suïssa, el resta per MTM i Macosa.
Els bons resultats dels vehicles va determinar que s'ampliessin, amb la construcció de 25 remolcs, sèrie 1300.
Els nous trens es van destinar exclusivament a la línia 5. Durant els primers temps aquests trens funcionaven en composicions de dos cotxes Mc-Mc, però aviat van passar a circular en composicions de quatre cotxes Mc-Mc+Mc-Mc.
Els remolcs, construïts per MTM i Macosa i van ser intercalats entre dos trens de la sèrie 1000 per formar composicions de cinc cotxes Mc-Mc+R+Mc-Mc, que van començar a prestar servei entre els anys 1982 i 1983.
A partir de l'any 1985 van rebre les següents modificacions: instal·lació d'equips d'aire condicionat, el sistema de seguretat ATP (Automatic Train Position) i sistema de megafonia interior.
Característiques tècniques:
Sèrie: 1000 + (remolcs) 1300
Tipus: EMU-2 / EMU-5
Composició inicial: Mc-Mc
Composició final: Mc-Mc+R+ Mc-Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes (2 cotxes): 50
Numeració: 1001 a 1100
Any de construcció: 1970 i 1971
Remolcs construïts: 25
Numeració remolcs: 1301 a 1325
Any de construcció remolcs: 1982 i 1983
Any retirada de servei: 2007
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1200 V=
Potencia (5 cotxes): 1600 kW
Motors (5 cotxes): 16 X BBC
Diàmetre rodes: 838 mm
Longitud total entre topalls (5 cotxes): 84.760.mm
Alçada: 3.680 mm
Amplada: 2.750 mm
Pes total (5 cotxes): 203,61 tm
Seients (5 cotxes): 184 places
Capacitat (5 cotxes): 1154 persones
Enganxalls: BSI
Sistema seguretat: ATP
Construïdes per: MAM, BBC, MTM i Macosa
Nota: Servei en l'L5
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada