Renfe-Feve - Ferrocarriles de Vía Estrecha.
A principis d'aquest segle, es constata un considerable augment de les mercaderies a transportar per FEVE, sobretot en trens siderúrgics, que juntament amb la retirada de les locomotores sèrie 1000 deguda a la seva antiguitat, FEVE va decidir realitzar una total reconstrucció de 17 d'aquestes locomotores transformant-les en la nova sèrie 1900.
La sèrie 1900 de FEVE està constituïda per 17 locomotores duals elèctriques i dièsel-elèctriques utilitzades tant en serveis de mercaderies com per a arrossegar el tren turístic Transcantábrico, amb els colors del qual està decorada la sèrie. En dissenyar aquesta sèrie, va estar present, que pogués circular també per les vies d'Euskotren i així transportar bobines des de la fàbrica d'Aceralia d'Avilés fins a l'estació de Lasarte a Guipúscoa.
Ha estat la primera sèrie locomotores duals de línia a Espanya.
La transformació va consistir en una nova caixa, nou motor dièsel Carterpillar, nous equips pneumàtics i elèctrics i adaptació de motors elèctrics de tracció Siemens. La reconstrucció va ser realitzada segons disseny de la Direcció de material de FEVE en col·laboració amb Siemens i Carterpillar pel carrocista navarrès Suncove-Sunsundegui juntament amb CAF.
Característiques tècniques:
Sèrie: 1900
Tipus: LEDE
Numeració: 1901 a 1917
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 17
Unitat postes en servei: 17
Any de construcció: 2002 a 2004
Amplada carril: 1000 mm
Voltatge: 1500 V=
Tracció: Dual Elèctrica o Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 15.422 mm
Amplada: 2.600 mm
Alçada: 3.700 mm
Pes: 60 tm.
Diàmetre rodes: 950 mm.
Motor: 1 x dièsel Caterpillar 3512 B
Potencia: 1.130 kW
Generador/Alternador: 1 X Indar LSB500E/8
Convertidor tensió: 2 X Siemens IGBT
Motors tracció: 4 X Siemens 1TB2021
Compressor: Knorr/SAB Wabco
Equip frens: Knorr/SAB Wabco PBL3
Velocitat: 70 km/h
Fabricada per: Siemens, Suncove, FEVE
Sistemes seguretat: ASFA
Comandament múltiple: 2 unitats
Enganxalls: AAR Alliance
Combustible: 2.000 litres
Matricula UIC: 91 71 6619 000
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada