dissabte, 25 de juny del 2016

Locomotores elèctriques, sèrie 274 de Renfe

Postal
L'origen d'aquestes locomotores està en el poc rendiment del prototipus NORTE 7301, que fa pensar a buscar una nova font de subministres, per la construcció d'una sèrie de locomotores d'alta potència, en aquest cas a suïssa. Per poder portar a terme els projectes d'electrificació de la línia Madrid - Àvila - Segòvia que daten de 1932 i l'inicií dels treballs no va ser fins a l'any 1935, i que no va ser fins al final de la Segona Guerra Mundial que això es pogués convertir en una realitat.

Aquestes locomotores tenen un aspecte netament suís.

La part mecànica de les locomotores va ser construïda per Construcciones Devis, sota col·laboració suïssa de la Fabrique Suisse de locomotives et de Machines de Winterthur, i el muntatge de la part elèctrica, importada de suïssa, sota la supervisió del personal de Sécheron.

Postal


Característiques tècniques

Sèrie: 274
Antiga sèrie: 7400
Tipus: LE
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 24
Unitats preservades: 1
Numeració: 274-001-7 a 274-024-9
Antiga numeració: 7401 a 7424
Any de construcció: 1944 a 1950
Any retirada servei: 1976
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1776 kW
Esforç de tracció: 122 kN
Motors: 6 X Sécheron
Longitud total entre topalls: 17.200 mm
Pes total: 99 tm
Velocitat: 100 km/h
Construïdes per: Devis (MACOSA), Sécheron i SLM
Nota d'entrega de la sèrie:
7401: Any 1944
7402-7410: Any 1946
7411-7413: Any 1947
7414: Any 1948
7415-7421: Any 1949
7422 -7424: Any 1950.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada