divendres, 28 d’abril del 2017

Locomotores elèctriques, sèrie HGe 4/4-I, dels MGB (ex-FO i ex-BVZ).

MGB - Matterhorn Gotthard Bahn
BVZ – Brig-Visp-Zermatt-Bahn
FO – Furka-Oberalp-Bahn


Aquestes locomotores són derivades de la sèrie inicial del BVZ HGe 4/4 números 11 a 15. Dissenyades i construïdes i a final dels anys 20 del segle passat per Schweizerische Lokomotiv-und Maschinenfabrik (SLM) i Maschinenfabrik Oerlikon (MFO) seguint les recomanacions del Furka-Oberalp-Bahn (FO) i del Brig-Visp-Zermatt-Bahn com HGE 4/4-I.

Aquestes és diferenciant de la sèrie anterior en què estan construïdes en acer dolç, el xassís s'estén més enllà del cos en forma rectangular que conté les dues cabines de conducció en els extrems, un compartiment d'equipatges i un altre compartiment com a sala de màquines que alberga un transformador refrigerat per oli, que permet motors de més potencia. El fet de tenir dues petites plataformes en els extrems de la carcassa de la locomotora, en forma de balcó les aportades a ser conegudes com a Balkonlokomotive.

La locomotora històrica nr. 16 (prototipus de la sèrie nrs. 31-37), va ser venuda al DFB (Dampfbahn Furka-Bergstrecke AG.)


Característiques tècniques:

Sèrie: HGe 4/4-I
Tipus: LE
Rodament: Bo'zz Bo'zz
Unitats construïdes: 8
Unitats preservades: 3:
Numeració: 16, 32, 33 i 36 (FO) i 31, 34, 35 i 37 (BVZ).
Numeració unitats preservades: 32, 33 i 36
Any de construcció: (1939) i 1941 a 1956
Any de retirada servei: (1987) 1992 a 2007
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica adherència i cremallera Abt.
Voltatge: 11 kV 17 Hz
Potencia: (736) 919 kW
Esforç de tracció: (106) 114 kN
Motors: 4 X MFO
Longitud total entre topalls: (14.100) 14.120 mm
Pes total: (46,8) 46,6 tm.
Càrrega màxima: 0,5 tm.
Velocitat: (25/45) 30/55 km/h
Construïdes per: Schweizerische Lokomotiv und Maschinenfabrik i Maschinenfabrik Oerlikon.
Nota: les mesures entre parèntesis corresponen a la unitat prototipus nr. 16.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada