FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Aquesta sèrie d'unitats de tren elèctriques vàrem ser construïdes entre els anys 1995 i 2002 per GEC-Alsthom/Alstom, CAF, ABB/ADtranz/Bombardier i que presten serveis en les línies del Vallès.
Aquesta sèrie està composta per 22 unitats que van ser rebudes en dos lliuraments, un primer lot de 16 unitats entre els anys 1995 i 2002 i que van servir per substituir les unitats automotores de sèries anteriors (Sèrie 400, 500 i derivats). Les sis unitats restants van ser adquirides entre els anys 2003 i 2004 per augmentar la freqüència de trens en el Metro del Vallès.
Aquestes unitats estan dotades dels últims avenços tecnològics i de seguretat. Incorporant una plataforma PMR i espai polivalent, climatització controlada per mitjançant un petit ordinador, informació al viatger visual i acústica, un confortable aïllament tèrmic-acústic i destacar la comoditat dels viatgers amb la disposició dels seients en tertúlia segons la disposició 2+2, bona il·luminació, porta-equipatges de vidre, penjadors per deixar-hi la jaqueta, últimament s'ha incorporat punts de recàrrega de dispositius mòbils, etc.
Totes les unitats són de quatre cotxes i circulen habitualment per les línies S1 i S2, i ocasionalment per la S5/S55, també poden circular per la línia L6, però mai podran circular per la línia L7 de Gràcia a Avinguda Tibidabo, a causa del reduït gàlib del túnel.
Característiques tècniques:
Sèrie: 112
Tipus: EMU-4
Rodament: Bo'Bo'+Bo'Bo'+ 2'2'+ Bo'Bo'
Composició: Mc+M+R+Mc
Unitats en servei: 22
Unitat construïdes: 22
Numeració (motora cabina): 112.01 a 112.22 i 112.51 a 112.72
Numeració (motora intermedi): 122.01 a 122.22
Numeració remolc: 181.01 a 182.22
Any de construcció: 1995 a 2004
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 150 V=
Potencia: 2160 kW
Motors: 12 x ABB/ADtranz/Bombardier 4EBA 3542
Longitud total entre topalls: 79.780 mm
Pes total: 197,255 tm
Velocitat: 90 km/h
Seients 2a classe: 232
Construïdes per: GEC-Alsthom/Alstom, CAF, ABB/ADtranz/Bombardier
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada