dimarts, 4 d’abril del 2017

Unitats de tren, sèrie 213, dels FGC.

FGC – Ferrocarril de la Generalitat de Catalunya.


L'electrificació de la línia d'Igualada a Martorell en l'any 1998 i l'augment dels tràfics previstos per a aquesta línia, amb el servei anomenat "Metro Comarcal", va ser el motiu de la seva contractació, en l'any 1995. La primera remesa va ser de 20 unitats. En l'any 2001, van ser entregades 13 unitats més i, en l'any 2009, 9 unitats més, fent un total de 42 unitats.

Aquestes unitats corresponen a l'adaptació de la Sèrie 112 de FGC d'ample internacional, a aquestes unitats d'ample mètric. Són trens de tres cotxes en els quals, una de les portes del remolc intermedi és de pis baix, amb espais reservat per PMR.

La composició d'aquestes unitats de tren és de motor - remolc – motor.
Els cotxes motors numerats del 51 a 92, disposen d'un WC.

Després de la seva entrada en servei en l'any 1999, es van apartar del servei actiu progressivament les unitats de les sèries 3000, 5000, 8000 i 211.
Actualment aquestes unitats suporten tots els serveis de la xarxa Llobregat – Anoia.


Característiques tècniques:

Sèrie: 213
Tipus: EMU-3
Rodament: Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'
Composició: Mc+R+Mc
Unitats en servei: 42
Unitat construïdes: 42
Numeració cotxes motor: 213.01 a 213.42 i 213.51 a 213.92
Numeració cotxes remolc: 283.01 a 283.42
Any de construcció: 1998 a 2009
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 2880 kW
Motors: 8 X ADtranz (ABB) 4EBA 3542
Longitud total entre topalls: 51.980 mm
Pes total: 135 tm
Velocitat: 90 km/h
Seients 2a classe: 108 + 20 transportin abatibles
Construïdes per: Alstom, CAF i Adtranz (ABB)/Bombardier
Nota: Acoblament possible de 2 unitats.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada