divendres, 1 de desembre del 2017

Alguns vaixells de la flota moderna, de la CGN

CGN - Compagnie Generale de Navigation sur le lac Leman


Avui en dia la CGN ofereix, varies línies de transports públic, que formen part del sistema tarifari suís, entre les grans ciutats costaneres del llac Léman:
N1: Lausana-Ouchy – Évian-les-Bains.
N2: Lausana-Ouchy – Thonon-les-Bains.
N3: Nyon - Yvoire.

Vaixells moderns

M/S Henry-Dunant

En la temporada 2013 / 2014, aquest vaixell amb més de 50 anys de navegació, va canviar els motors Sulzer per uns nous motors MAN.
CGN MS Renry-Dunant, Geneve, 2006
Any de posada en servei: 1963
Renovació l'any: 2002,
Tipus: Creuers
Eslora: 50,18 m.
Manega: 9,80 m.
Capacitat: 700 persones
Ponts: 2
Potencia: 882 kW
Motors: 2 X MAN D 2840 LE
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 10,8 nusos
Construït per: Bodan-Werft (D)

M/S Général Guisan

En la temporada 2014 / 2015, aquest vaixell amb més de 50 anys de navegació, va canviar els motors Sulzer per uns nous motors MAN.

CGN MS General-Guisan, 2012
Any de posada en servei: 1964
Renovació l'any: 1998
Tipus: Creuers
Eslora: 50,18 m.
Manega: 9,80 m.
Capacitat: 700 persones
Ponts: 2
Potencia: 882 kW
Motors: 2 X MAN D 2840 LE
Propulsió: Helices
Velocitat: 10,8 nusos
Construït per: Bodan-Werft (D)

M/S Ville-de-Genève

Segon vaixell amb aquest nom.

CGN MS Ville-de-Geneve II, Geneve 2014
Any de posada en servei: 1978
Renovació l'any: 2013 a 2014
Tipus: Creuers
Eslora: 47,20 m.
Manega: 9,40 m.
Capacitat: 560 persones
Ponts: 2
Potencia: 800 kW
Motors: 2 X GM
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 10,8 nusos
Construït per: Bodan-Werft (D)

M/S Léman

Cinquè vaixell amb aquest nom.
Actualment és el vaixell insígnia de la flota.
Està assignat principalment a la ruta N1: Lausana-Ouchy – Évian-les-Bains.

CGN MS Leman V, 2014
Any de posada en servei: 1990
Tipus: Creuers
Eslora: 49,60 m.
Manega: 9,00 m.
Capacitat: 780 persones
Ponts: 2
Potencia: 1040 kW
Motor: 1 X MAN
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 10,8 nusos
Construït per: ÖSWAG (D)

M/S Lausanne

Segon vaixell amb aquest nom.
És el vaixell, més gran que navega pels llacs d'Europa.

CGN MS Lausanne II - Geneve,2006
Any de posada en servei: 1991
Eslora: 78,80 m.
Manega: 13,40 m.
Tipus: Creuers
Capacitat: 1200 persones
Ponts: 3
Potencia: 1740 kW
Motors: 2 X Sulzer
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 10,8 nusos
Construït per: ÖSWAG (D)

"VEDETTES"

M/S Col-Vert

CGN MS Col-Vert, Nyon, 2012
Any de posada en servei: 1960
Renovació: 2002
Tipus: Golondrina
Eslora: 28,30 m.
Manega: 5,80 m.
Capacitat: 130 persones
Ponts: 1
Potencia: 295 kW
Motors: 1 X Sulzer
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 10,8
Construït per: Bodan-Werft

M/S Lavaux

CGN MS Lavaux, 2012
Any de posada en servei: 2006
Eslora: 30,80 m.
Manega: 7,40 m.
Capacitat: 200 persones
Tipus: Golondrina
Ponts: 1
Potencia: 1060 kW
Motors: 2 X MAN
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 16,2 nusos
Construït per: S.E.E.Merré (F)

M/S Morges

CGN MS Morges, Lausanne, 2012
Any de posada en servei: 2006
Eslora: 30,80 m.
Manega: 7,40 m.
Capacitat: 200 persones
Tipus: Golondrina
Ponts: 1
Potencia: 1060 kW
Motors: 2 X MAN
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 16,2 nusos
Construït per: S.E.E.Merré (F)

M/S Valais

Segon vaixell d'aquest nom.

CGN MS Valais, 2009
Any de posada en servei: 2008
Eslora: 30,80 m.
Manega: 7,40 m.
Capacitat: 200 persones
Tipus: Golondrina
Ponts: 1
Potencia: 1060 kW
Motors: 2 X MAN
Propulsió: Hèlices
Velocitat: 16,2 nusos
Construït per: S.E.E.Merré (F)

"NAVIBUS"

M/S Coppet

CGN MS Coppet, Nyon 2009
Any de posada en servei: 2007
Eslora: 24,78 m.
Manega: 7,10 m.
Capacitat: 120 persones
Tipus: Llanxa rapida
Ponts: 1
Potencia: 1800 kW
Motors: 2 X Caterpillar
Propulsió: Turbina d'aigua
Velocitat: 27 nusos
Construït per: S.E.E.Merré (F)

M/S Genève

CGN MS Geneve, Lausanne 2009
Any de posada en servei: 2007
Eslora: 24,78 m.
Manega: 7,10 m.
Capacitat: 120 persones
Tipus: Llanxa rapida
Ponts: 1
Potencia: 1800 kW
Motors: 2 X Caterpillar
Propulsió: Turbina d'aigua
Velocitat: 27 nusos
Construït per: S.E.E.Merré (F)

1 comentari:

  1. Lodě vypadají parádně, ale nejvíc se mi líbí právě ta CGN MS Col-Vert, Nyon, 2012 :-)

    ResponElimina