Aquest ferrocarril pertany a la "Fundación Río Tinto".
El nom original d'aquest ferrocarril és: The Rio Tinto Railway.
Aquest ferrocarril inaugurat en l'any 1875, pertanyia a (RTCL) The Rio Tinto Company Ltd., i va ser dissenyat i construïts per l'enginyer anglès (Sir) George Bruce, tenia 84,3 quilòmetres de longitud, entre les mines de coure de Rio Tinto, en la regió muntanyenca de la serra de Huelva, i els molls del port de la capital onuvense, a aquesta longitud caldria sumari els 264 quilòmetres de la infinitat de branques auxiliars que comunicaven amb les instal·lacions d'extracció, pobles on s'allotjaven els miners, foneries, etc.
Aquest ferrocarril respon al model típic de ferrocarril colonial britànic "de mina a port". Va ser triat l'ample de 1067 mm per les seves vies. El seu tancament es va efectuar en l'any 1984 quan aquest ferrocarril ja pertanyia a la companyia ERT (Explosivos Río Tinto).
El ferrocarril turístic va començar a funcionar en l'any 1994, la seva longitud és de 12 km., i funciona entre les estacions de Talleres Minas i Los Frailes.
|
FMTR - Estació Talleres Minas. |
|
FMTR - Estació Talleres Minas, pont giratori. |
|
FMTR - Estació Talleres Minas, aiguada. |
|
FMTR -Estació-Tallers Zaranda, caseta senyals nord. |
|
FMTR -Estació-Tallers Zaranda. |
|
FMTR - Estació Los Frailes |
El seu recorregut és molt espectacular, una mica trist en alguns moments per la desa deixa que s'observa, altres amb molt colors per les aigües del Rio Tinto.
Summament trist és veure al panorama en arribar a l'estació tallers de Zarandas, on es podreix molt material, uns per reconstruir i altres ja reconstruït, fen inútil el lema del llibre editat sobre aquest ferrocarril per la Junta de Andalucia: Ferrocarril Turístic Miner – Paradigma de bones pràctiques en la rehabilitació del patrimoni ferroviari i posterior posada en servei turístic.
|
FMTR - Estació-Tallers Zaranda, caseta senyals sud. |
|
FMTR - Estació-Tallers Zaranda, Material en reconstrucció Gilda 1-3-0 204 |
|
FMTR - Estació-Tallers Zaranda, Material en recosntrucció Garrat 1-3-1+1-3-1 146 |
|
FMTR - Estació-Tallers Zaranda, Material per reconstruir, Creusot-Naval 922 |
|
FMTR - Estació-Tallers Zaranda, Material per reconstruir |
|
FMTR - Estació-Tallers Zaranda, Material reconstruït |
|
FMTR - Estació-Tallers Zaranda, Material reconstruït |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada