diumenge, 31 de desembre del 2017

El Metro lleuger de Sevilla.

Operat per: Metro de Sevilla S.A. (Globalvia).

UrbanRail.net
El primer projecta de construcció d'una xarxa de línies metropolitanes, es va iniciar a finals de la dècada dels anys 70 del segle passat, el projecte es va suspendre en l'any 1983 a causa de la pressió popular pel temor que els edificis històrics del centre de la ciutat poguessin resultar danyats. A continuació, la secció completa, que incloïa les estacions de Nervión i La Plata i els túnels entre elles, varen quedar abandonats.

A finals de la dècada dels 90 del segle passat, la Junta d'Andalusia i l'Ajuntament de Sevilla, varen decidir reactivar el projecta, davant la necessitat de millorar el transport públic i va començar a planificar la construcció d'una xarxa ferroviària lleugera, similar a un sistema Premetro, amb certes rutes en túnel (aprofitant especialment el que es va construir a principis dels anys 80 del segle passat, a l'est de Sevilla), però amb altres trams a l'aire lliure.

Les obres van començar en l'any 2003, estant aquestes força complexes, sobretot en la travessa del riu Guadalquivir i l'adaptació de l'antic túnel.

La línia 1, transcorre per quatre municipis: Sevilla, Dos Hermanas, San Juan de Aznalfarache i Mairena.

L'estació de San Bernado (que va substituir l'antiga estació de tren de Cadis, tancada en l'any 1992 quan es va obrir la nova estació de Santa Justa), és un nucli intermodal amb la línia de Rodalies de Renfe, amb el tramvia MetroCentro i amb una estació d'autobusos, urbans i interurbans.

Al sud-est de l'àrea metropolitana, el Tramvia Metropolità d'Alcalá de Guadaíra ha estat en construcció des de l'any 2008, tot i que el treball va ser suspès i, finalment, es va reprendre l'any 2015, està previst la seva inauguració l'any 2018. La línia parteix de l'estació de metro Pablo de Olavide, on està previst que comuniqui amb la línia del metro i proporcioni un servei sense transbordaments al centre de la ciutat de la ciutat de Sevilla.



Les estacions van ser dissenyades pels arquitectes Sres. Enrique Abascal García, Miguel Díaz Zulategui i Ángel Díaz Domínguez amb formigó, metall i vidre com a materials dominants utilitzats. El color verd, el color nacional d'Andalusia, identifica el Metro.




Característiques tècniques línia:

Sistema: Metro lleuger.
Data d'obertura: Abril 2009
Ampla via: 1435 mm
Longitud de la xarxa: 18,636 km
Longitud de la línia: 18 km
Numero de parades: 22
Vehicles: 17 CAF Urbos 2
Número de línia: 1 (L1)




Característiques tècniques vehicles:

Sèrie: Urbos 2
Tipus: M6E
Composició: Mc-S-R-S-Mc
Unitats en servei: 17
Numeracions: 101 a 117
Any de construcció: 2006 a 2008
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 750 V=
Potencia: 488 kW
Motors: 8 X TSA TMR-36-19-4
Longitud: 32.260 mm
Pis baix: 100%
Velocitat: 70 km/h
Capacitat: 192 passatgers
Construïdes per: CAF




Enllaços rellevants:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada